تمدید مهلت بررسی سلامت انتخابات توسط شورای نگهبان

ظی نامه ای رهبری با درخواست شورای نگهبان مبنی بر تمدید ۵ روزه مهلت بررسی سلامت انتخابات ۲۲ خرداد موافقت کرده است. این تصمیم می تواند نشانه ای از به ثمر رسیدن مقاومت ملی و عقب کشیدن حاکمیت خودکامه از خواسته اولیه خود یعنی تایید بدون چون و چرای انتخابات باشد. گویی گروهی که تا دیروز صدای مردم را نمی شنیدند و آنها را خار و خاشاک و فریبخورده بیگانه می دانستند در نهایت از خود پرسیدند که آیا می توانند با نارضایتی اینچونین انبوهی از مخالفان که در روزهای اخیر برای رسیدن به هدف خود شهید نیز داده اند، به حکمرانی در ایران ادامه دهند یا خیر؟
هنوز جواب شفافی از کانون حکومت خودکامه به در خواست قانونی ملتی خشمگین از دروغ و جفا داده نشده ولی امیدواریم همچنان که در گذشته نیز اعلام کرده ایم، رهبری در نهایت جام پادزهر خودکامگی را قبل از اینکه دیر شود بنوشد.
حال یکی از راه حل هایی که در پیش پای شورای نگهبان برای برون رفت از شرایط فعلی وجود دارد فرستادن دو کاندیدای برتر به مرحله دوم می باشد. در پذیرش این راه حل توسط معترضین جای بحث وجود دارد ولی از نظر هزینه سیاسی با موضعگیری های رهبری بعد از انتخابات، کم هزینه ترین راه حل برای برون رفت از شرایط کنونی برای حکومت می باشد.
راه حل این است که تا کنون شورای نگهبان تلویحا پذیرفته که آراء ماخوذه از ۵۰ حوزه را باطل کند که بنابر اعلان منابع خبری حدود ۳ میلیون رای می باشد. چنانچه بپذیریم که توزیع آراء همه کاندیداها در صندوق های باطله یکنواخت باشد پس اگر احمدی نژاد ۶۱ درصد آراء را داشته باشد آنگاه حدود ۲ میلیون رای او در این میان از بین رفته است و در این شرایط رای او به ۲۲ میلیون سقوط می کند. اگر شورای نگهبان در بررسی های مجدد نشان دهد که حدود ۳ میلیون رای دیگر نیز به دلیل مخدوش بودن قابل ابطال است، آنگاه رای احمدی نژاد به زیر ۲۰ میلیون سقوظ می کند که ۵۰ درصد شرکت کنندگان در انتخابات می باشد و در این صورت انتخابات به مرحله دوم کشیده می شود.
در طی این دوران که شورای نگهبان همچنان نتایج را بررسی می کند بر ماست که این مقاومت ملی را ادامه داده و همچنان با غریو الله اکبر و حضور آرام در میادین شهر خواسته های قانونی و به حق خود را از حکومت طلب نماییم.

0 نظرات: