شاهد عینی (برای عمادالدین باقی)

بر همگان آشکار است که عمادالدین باقی برای تلاش ها و پیگیری هایش در احقاق حقوق زندانیان، زندانی شده است. چنانچه قوه قضاییه برخلاف ادعایش، مستقل بود باید از تلاش های امثال باقی قدردانی می شد، البته نه با زندانی کردن ایشان. سال هاست که شاهد اینگونه رفتارها از جانب مخالفان اصلاحات بوده ایم و در ماجراهایی چون: پرونده کرباسچی و مدیران شهرداری تهران، قتل های زنجیره ای، حمله نیروی انتظامی به خوابگاههای کوی دانشگاه، ترور سعید حجاریان، کنفرانس برلین، بازداشت فله ای مطبوعات و روزنامه نگاران، پرونده وب لاگ نویسان، بازداشت فعالین دانشجویی و اکنون نیز بازداشت هادی قابل، عمادالدین باقی و اکبرین. در تمامی این سال ها نامیزانی ترازوی عدالت را دیده ایم و وقتی به قاضی آن را گوش زد کردیم خود را در کفه گناهکاران و ترازو را نامیزان تر دیده ایم. ولی هنوز یک سئوال بی جواب برای من وجود دارد. مروجین این روش ها که بارها به طور رسمی و غیر رسمی اعلام کرده اند که به دنبال متنبه شدن به قول خودشان گردن کلفت ها می گردند، چرا دوباره امثال آقای باقی را بازداشت می کنند؟ آقای باقی نشان داده است که در نوبت های گذشته نه تنها متنبه نشده بلکه با رویت بی عدالتی هایی که در زندان دیده، با جدیت بیشتر به فعالیت و افشاگری خود ادامه می دهد. حتی اگر این بازداشت ها را اعلام خطری برای ترساندن طیف اصلاح طلب قلمداد کنیم، در گذشته ثابت کرده ایم که این گونه روش ها هیچ تاثیری بر خواست مردم، اصلاحات، ندارد. اکنون باقی، دوباره شاهد عینی پایمال شدن حقوقی است که مدتی بود با استناد به روایت دیگران، در جهت احقاق آن گام بر می داشت.
در اینجا به ذکر نقل به مضمون قولی از آقای باقی می پردازم که یادگار آخرین دوران زندان ایشان می باشد:
"وقتی در بند عمومی بودم روزی صدای کوبیدن درب آهنی یکی از سلول ها توجه من و عده ای دیگر از زندانیان را جلب کرد، این صدا با ناله فریاد شخصی نیز همراه بود. وقتی مسئول شیفت این صدا را شنید سریعا درب سلول را باز کرد و بی درنگ اسپری گاز اشک آور را درون سلول خالی کرد و با فحش و ناسزا درب سلول را بست. من که این صحنه را دیدم با ناراحتی تمام به سمت مامور رفتم و به او شدیدا اعتراض کردم که چرا این حرکت غیر انسانی را انجام دادی، با حیوان نیز اینگونه رفتار نمی کنند. مامور که من را می شناخت، توضیح داد که این شخص یک منافق است. گفتم هر چه باشد یک انسان است و شما به هیچ وجه حق ندارید با او اینگونه رفتار کنید و گفتم به محض اینکه از اینجا بروم بیرون آبرویتان را می برم."
باقی را زندانی کرده اند تا آبروی کسانی را که به حقوق انسان احترام نمی گذارند، حفظ کنند.


2 نظرات:

ناشناس گفت...

در جميع امور روسا بايد به اعتدال ناظر باشند چون هر امري كه از اعتدال تجاوز نمايد از طراز اثر محروم مشاهده شود مثلاحريت وتمدن اگر از حد اعتدال تجاوز نمايد سبب وعلت ضررگردد...عدل چنين اقتضا مي كند كه حقوق نوع انسان جميعا محفوظ ومصون ماند وحقوق عمومي يكسان باشد واين از لوازم ذاتيه هيات اجتماعيه است... اگر موافق اين مهم هستيد لطفا بي هيج تعصب وپيش داوري و با دقت وب را مطالعه بفرمائيد منتظر نظر شما مي مانم
من هنوز منتظرم... http://hoob.blogfa.com

Masoud Ghoreishi گفت...

بسم الله الرحمن الرحیم
بنام خداوندی آغاز می کنم که محمد (ص) را آخرین رسول و فرستاده او بر زمین می دانم و والاترین رسالت او را برپایی عدل و داد.
معتقدم حقوق بشر جدا از مذهب و آیین او باید حفظ شود.
-------------------------
در پاسخ به اظهار نظر قبل ارسال شد.